onsdag 3 oktober 2007

Tävling lydnadskurs på alfa hundcenter

I måndags började jag och Ozzy vår tävlingslydnadskurs hos Git på Alfa Hundcenter i Lerum. Jag har väldigt höga förväntningar och efter att ha gått nu första tillfället så känns det riktigt bra.

Vi är fem stycken som går kursen, ett trevligt gäng. Vi ligger unngefär på samma nivå allihopa vilket jag tycker är lite synd eftersom det hade varit skoj om det fanns någon som kommit lite högre upp i klasserna.

Vi kom dit och ozzy var lite oroligt och pipig men det ger sig nog till nästa gång. Han fick även öva på att sitta och vänta i burarna som finns det medans Git gick igenom hund för hund.

Mycket nyttigt att sitta och titta på de andra även om jag måste erkänna att jag blev lite nervös när det väl var min tur. Det trodde jag inte att jag skulle bli. Vi valde iaf att träna på kontakten, han ska kunna hålla kontakt me mig i 20 sek även om det står någon med en köttbulle påse framför honom. Han skötte sig kanon måste jag säga. Det är jag som är så seg bara. Men det ska nog inte bli några stora problem tror jag. men jag återkommer med rapport, har 2 veckor på mig. Pust!!!

Nä, åter till arbetet

Kramar Nina

Inga kommentarer: